13 maart 2014

Theo Alderliesten

Een kort interview met de nummer 6 van de SGP-lijst, Theo Alderliesten.

Stel jezelf eens voor.

Mijn naam is Theo Alderliesten (1951) geboren en getogen aan de Mauritsweg in Rijsoord. Nu wonend in Drievliet. Gehuwd, vier dochters, 2 schoonzoons en twee kleinzoons.
Werkzaamheden: Overdag mag ik m’n brood verdienen bij de Rabobank RMIJ op de afdeling Control.
In mijn vrije tijd doe ik:
Gemeenteraadslid voor de SGP in Ridderkerk.
Lid van de huisvestingscommissie van de Hersteld Hervormde Kerk.
In mijn vrije tijd deed ik:
Secretaris van de schoolvereniging “Laat de kinderkens tot Mij komen” te Ridderkerk.
Secretaris van de stichting tot bevordering van het christelijk basisonderwijs in Ridderkerk.
Zondagsschoolmeester.
Diaken Ned. Herv. Ichthuskerk.
Penningmeester van de landelijke budgethouders vereniging “Per Saldo” ( PGB ).

Hoe kijk je terug op de afgelopen 4 jaar?

Een bijzondere periode omdat de SGP voor het eerst in zijn Ridderkerks bestaan als college partij mocht deelnemen. In mijn ogen deed en doet wethouder A. den Ouden het heel goed. Het was toch wel een hele omschakeling van niet collegepartij naar collegepartij.

Wat zijn de hoogtepunten van de afgelopen 4 jaar?

Het inlossen van de verkiezingsbelofte namelijk de tram buiten ons dorp te houden.
Het realiseren van de mogelijkheid om te komen tot de bouw van een kerk voor de Hersteld Hervormde Kerk, is voor mij als lid van deze kerk erg bijzonder.
De ontwikkelingen met betrekking tot de drie decentralisaties (WMO – Jeugdzorg – Participatiewet).
Het uitvoeren van het rijksbeleid wat nu naar de gemeente komt.
Het minima- en armoedebeleid.

Wat is je drive om door te gaan, of, wat zou je, indien je gekozen wordt de komende 4 jaar nog willen bereiken in de gemeenteraad?

Beleidsvoorstellen/evaluaties met betrekking tot de 3 decentralisaties ( WMO – Jeugdzorg – Participatiewet ) positief kritisch volgen. Ook dat identiteitsgebonden zorg wordt verstrekt. Oftewel keuzevrijheid in het zorgaanbod. Handhaving PGB ( Persoonsgebonden budget ).
Ouderen indien mogelijk zelfstandig laten wonen.
Ondersteuning mantelzorgers en vrijwilligers.
Minimabeleid – armoedemonitor blijven volgen en of bijsturen.
Zorg voor kwetsbaren in de samenleving.
Dat het ruimere verstrekkingenbeleid van Ridderkerk ten opzichte van Barendrecht/Albrandswaard gehandhaafd blijft.
De tram buiten ons dorp houden.
Dat winkelsluiting op zondag gehandhaafd blijft.