20 december 2021

SGP ruimt op in West

Een grote groep SGP’ers heeft afgelopen zaterdag zwerfafval opgeruimd in wijk West. Daarbij troffen zij in de omgeving van de Aldi en het Reijerpark opvallend veel blikjes, glaswerk en mondkapjes aan. ‘Iedereen wil graag wonen in een schone, leefbare wijk. Het is dan ook triest om te zien hoeveel troep mensen gewoon op straat gooien. Als SGP zetten wij ons in om dergelijk gedrag streng aan te pakken. Daarnaast steken we op een dag als vandaag ook letterlijk de handen uit de mouwen om Ridderkerk schoon te houden’, vertelt SGP-raadslid Kees van der Duijn Schouten.

Dat de meeste rommel ook nog eens binnen 10 meter van een prullenbak vandaan lag, heeft Van der Duijn Schouten nog het meest gestoord. ‘Wees gewoon zo fatsoenlijk om die paar stappen naar een prullenbak te zetten. Het kost maar een kleine moeite, maar levert jou en je buren een schone wijk en een hoop woonplezier op. Is dat nu echt te veel gevraagd?’ De SGP’er heeft al in november 2020 het college gevraagd om maatregelen te nemen om overlastgevend gedrag, zoals het dumpen van zwerfafval, tegen te gaan. Het college heeft aangegeven deze maand met een actieplan te komen. ‘Daar zijn wij natuurlijk blij mee, maar het heeft wel lang geduurd. We zijn nu een jaar verder, en het zwerfafval is niet minder geworden’, laat Van der Duijn Schouten nog weten.

Prikactie Ridderkerk-West