26 mei 2015

Inbreng Startnotitie Integraal Jeugdbeleid

MwdVz,

De SGP fractie meent dat het voor kinderen van groot belang is dat zij kunnen opgroeien in een veilige en vertrouwde omgeving. Dat gunnen we ieder kind en als het in de rand voorwaardelijke sfeer mogelijk is, moeten we dat zo veel mogelijk faciliteren.

Het is goed dat er nu een startnotitie voorligt wat het begin inluidt van een proces dat uiteindelijk moet leiden tot een plan voor een Integraal Jeugdbeleid. De jeugd verdient onze aandacht en daarom is het goed dat zij ook bij de totstandkoming van dit beleid betrokken wordt. Dat daarbij ook de Jongerenraad geconsulteerd wordt is prima, want zij vertegenwoordigt zeker een deel van onze Ridderkerkse jeugd. Maar om nu twee keer exclusief de Jongerenraad te benoemen in de startnotitie is wat ons betreft iets te eenzijdig. We nemen toch aan dat ook met de andere onder participatie genoemde instellingen (nauw) zal worden samengewerkt? Daarnaast  zouden we  ook met klem willen vragen ook andere jongerenverenigingen de gelegenheid te geven actief te participeren bij deze beleidsontwikkeling.

We zien uit naar het voorstel en zullen het daarna met belangstelling lezen en beoordelen. We wensen het college veel succes.