2 januari 2023

Brandweer door SGP op oliebollen getrakteerd

Op Oudejaarsdag heeft de SGP Ridderkerk oliebollen bezorgd bij de Ridderkerkse brandweer. ‘Onze Ridderkerkse brandweervrijwilligers hebben ook het afgelopen jaar weer dag en nacht klaargestaan om Ridderkerk veilig te houden. Zij rukten uit om brandjes te blussen, maar bijvoorbeeld ook als er iemand gereanimeerd moest worden. Zij deden hun werk vaak onder moeilijke omstandigheden en soms zelfs met gevaar voor eigen leven. Voor hun inzet en hun werk hebben wij daarom diep respect. Petje af voor deze brandweermannen en brandweervrouwen’, aldus SGP-raadslid Teunis van Zwienen, die de oliebollen bezorgde.

Ook voor andere hulpdiensten, zoals de politie en de ambulance heeft de SGP’er veel respect. ‘Dit zijn mensen die het hele jaar door belangrijk en soms ook gevaarlijk werk doen. Zeker de periode rondom oud en nieuw is voor hen helaas vaak een drukke tijd. Wij gunnen ook hen een rustige en gezellige jaarwisseling’, aldus Van Zwienen, die hoopt dat het aantal incidenten met vuurwerk deze keer beperkt blijft.