Kun je kort iets over jezelf vertellen?

In het dagelijks leven ben ik Manager van de Marine Service afdeling van SKF Nederland die is gevestigd in Ridderkerk. Daarnaast ben ik bij SKF voorzitter van de OR voor de hele onderneming in Nederland. In 1997 ben ik getrouwd met Marleen en in de achterliggende jaren hebben wij vier zoons gekregen: Frank (22), Hans (17), Niek (14) en Roel (11). Wij leven mee met de Hervormde gemeente Singelkerk waar wij ons bijzonder thuis voelen.

Waarom ben je actief voor de SGP geworden?

Dat was in eerste instantie omdat ik gevraagd werd. De afgelopen jaren is mij echter wel duidelijk geworden dat we als partij binnen de lokale politiek van wezenlijke betekenis kunnen zijn voor onze gemeente en onze inwoners.

Waar wil jij je de komende jaren voor inzetten?

Voor de veiligheid in Ridderkerk. Een (relatief) veilige gemeente is enorm belangrijk. Dat besef je vooral als die veiligheid in het geding is. Daarnaast is de zondagsrust zoals we die in Ridderkerk nog kennen een groot goed en tegelijkertijd in Nederland steeds meer een uitzondering. Voor de zondagsrust blijf ik mij daarom graag sterk maken.

Wat is volgens jou het mooiste plekje van Ridderkerk?

Er zijn veel mooie plekjes in Ridderkerk, maar twee springen er toch wel uit wat mij betreft. Allereerst vind ik de oude kerksingel met de prachtige Singelkerk in het midden een heel mooi plekje in Ridderkerk. Maar ook de Rivieroevers langs Noord en Nieuwe Maas hebben bijzonder mooie plekjes.