Kun je kort iets over jezelf vertellen?

Ik ben Rick van de Waerdt, 27 jaar, gehuwd met Lianne en in september is onze dochter Elin geboren. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als verpleegkundige in het Franciscus Gasthuis & Vlietland ziekenhuis te Rotterdam.

Waarom ben je actief voor de SGP geworden?

De SGP is een stabiele partij die niet met allerlei winden meewaait, maar een vaste koers heeft. Bij de SGP bedrijven we politiek bij een geopende Bijbel. Vanuit de Bijbel probeert de SGP lessen te trekken voor het politieke werk. Dat vind ik heel waardevol.

Waar wil jij je de komende jaren voor inzetten?

Bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen stond ik op plek 30 van de landelijke kandidatenlijst. Ik heb mij als zorgkandidaat ingezet voor de belangen van de zorg en van onze (kwetsbare) medeburgers. Die lijn wil ik nu gaan doortrekken in de Ridderkerkse politiek. Zorgvragers en mantelzorgers verdienen onze steun i.p.v. allerlei nieuwe regelingen.

Wat is volgens jou het mooiste plekje van Ridderkerk?

Het mooiste plekje is voor mij Huys ten Donck. Een locatie met ontzettend veel historie en persoonlijke herinneringen. In december 2020 werd hier namelijk ons huwelijk gesloten!