Kun je kort iets over jezelf vertellen?

Sinds 2001 ben ik getrouwd met Wilma en we hebben vier kinderen gekregen: Jacomijn (17), Hannah (16), Niek (14) en Lucas (12). Sinds 2014 zit ik in de gemeenteraad voor de SGP. Bij BAM werk ik als projectmanager. In die rol heb ik in de bouw gerealiseerd van een fabriek voor nascheiding van huishoudelijk afval. Momenteel stuur ik een team aan dat oplossingen bedenkt voor knelpunten in de civiele constructies van de Hoge Snelheidslijn. We kerken in de gereformeerde gemeente (Bethelkerk).

Waarom ben je actief voor de SGP geworden?

Van huis uit heb ik liefde voor de SGP meegekregen. Voor het raadslidmaatschap ben ik gevraagd. In de praktijk zie ik hoe belangrijk het is om vertegenwoordigd te zijn als SGP om invloed uit te oefenen en bijvoorbeeld bij te dragen aan het handhaven van de zondagsrust.

Waar wil jij je de komende jaren voor inzetten?

Voor een schoon en groen dorp, waar het goed werken en rustig wonen is. Zo dient zwerfafval te worden tegengegaan en de verkeersveiligheid te worden verbeterd. Daarnaast kan er nog wel een tandje bij als het gaat om het onderhoud van wegen en groenvoorzieningen.

Wat is volgens jou het mooiste plekje van Ridderkerk?

De molen in Rijsoord, die zo prachtig ligt aan de Waal. Vanaf de brug van de Rijksstraatweg is dit een prachtig sfeerbeeld, helemaal bij zonsondergang. Ook het Drierivierenpunt met de scheepvaart is een prachtig punt om te bezoeken en een poos rond te kijken.