Kun je kort iets over jezelf vertellen?

Mijn naam is Gerard Verweij, ik ben 28 jaar oud en geboren en getogen Ridderkerker. In het dagelijks leven werk ik als key accountmanager bij Levarht Produce Group, een internationale onderneming actief in de productie, handel en distributie van groenten en fruit. Naast mijn studie International Business heb ik ook orgel en kerkmuziek gestudeerd aan het Rotterdams Conservatorium. In mijn vrije tijd ben ik dus achter de klavieren te vinden om te studeren.

Waarom ben je actief voor de SGP geworden?

Sinds mijn middelbare schooltijd volg ik de landelijke politiek met veel belangstelling. Toen de lokale kiesvereniging mij benaderde voor een verkiesbare plaats op de lijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen heb ik dan ook graag toegezegd. Hoewel het belangrijk is om pragmatisch te werk te gaan, vind ik het van belang dat in het politiek bedrijf, op welk niveau dan ook, een confessioneel geluid naar voren wordt gebracht. Graag zet ik mij hiervoor in Ridderkerk in.

Waar wil jij je de komende jaren voor inzetten?

Het gebrek aan betaalbare woonruimte is in Ridderkerk een ontzettend probleem. Het zou mooi zijn om op plaatselijk niveau bij te kunnen dragen aan een oplossing. Daarnaast denk ik dat het groot belang is om Ridderkerk in de toekomst een vitaal knooppunt in de internationale versdistributie te laten blijven.

Wat is volgens jou het mooiste plekje van Ridderkerk?

Oei, dat is moeilijk kiezen … Maar als ik toch moet kiezen vind de Oranjestraat als mooiste straat van Ridderkerk!