Kun je kort iets over jezelf vertellen?

Samen met mijn vrouw Miranda en onze zoons Micha (10) en Benjamin (5) wonen wij in Slikkerveer, iets voorbij de ruïne van Huis te Woude. Daar vlakbij is ook de Sionskerk waar wij naar de kerk gaan. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als makelaar en taxateur. Sinds 2014 maak ik deel uit van de Ridderkerkse gemeenteraad. Vanaf maart 2021 vervul ik ook de rol van fractievoorzitter.

Waarom ben je actief voor de SGP geworden?

Toen ik jonger was ging mijn belangstelling met name uit naar de landelijke politiek. Sinds ik in 2010 een rol kreeg in het bestuur van de lokale SGP-kiesvereniging, heb ik ervaren hoe waardevol het is om vanuit een christelijk grondhouding een positieve bijdrage te leveren aan de lokale politiek.

Waar wil jij je de komende jaren voor inzetten?

In de afgelopen periode(n) is er veel gerealiseerd en in gang gezet. Tegelijkertijd zijn er ook zaken waarop we nog meer kunnen doen. We moeten daarom behouden wat goed is, zoals de relatieve rust op zondag en de financiële positie van Ridderkerk. Tegelijkertijd kan er op het gebied van veiligheid, leefbaarheid, wonen en groenonderhoud zeker nog een schepje bovenop. Ook verdient hoogwaardig busvervoer (R-net) onze aandacht. Dit in tegenstelling tot het idee van een Lightrailverbinding, waar de SGP juist niet voor is.

Wat is volgens jou het mooiste plekje van Ridderkerk?

Het mooiste plekje van Ridderkerk staat voor mij niet vast, al waardeer ik ‘de buurt’ waar ik woon het meest. Ik geniet van de natuur als ik door gedeelten van de Ridderkerkse ‘groene kraag’ trim, zoals de Ridderkerkse Griend en de Crezéepolder. Maar ook de historische dijklinten spreken mij tot de verbeelding. Net als de dode rivierarm ‘het Waaltje’, dat als levend schilderij het bezoeken waard is. Kortom, in Ridderkerk is genoeg te ontdekken.